Jak pracovat s aplikací kontrolních úkonů 8.2.2.1.1 a 8.2.2.2.1.1 u vozidla s filtrem DPF a emisní normou Euro 4, 5, 6?​

 

Do hodnotícího přístroje se vždy zadává hodnota kouřivosti ze štítku vozidla. A na tu přístroj hodnotí emise vozidla.

Kontrolní úkony 8.2.2.1.1 a 8.2.2.2.1.1 se zadávají pouze do záznamníku, závady typu „B“ – Vážná.

V praxi to znamená:

Hodnota kouřivosti odečtená ze štítku vozidla je 0.40 m-1.

Naměřená hodnota opacimetrem je 0.35 m-1.

Vozidlo z hlediska emisí „Vyhovělo“.

Však! 

  1. Jedná-li se o vozidlo emisní normy Euro 6, omezíme platnost emisí na 30 dnů, aplikací kontrolního úkonu č.: 8.2.2.2.1.1 (legislativně omezená hodnota kouřivosti pro vozidla s emisní kategorií Euro 6)
  2. Jedná-li se o vozidlo emisní normy Euro 5 a 6, omezíme platnost emisí na 30 dnů, aplikací kontrolního úkonu z Vizuální kontroly č.: 8.2.2.1.1. (kdy nám naměřená hodnota kouřivosti přesahující 0.25m-1 signalizuje opotřebení či poničení filtru DPF).
  3. Pro vozidla s DPF splňující emisní normu Euro 4 se požadavek na „Vizuální kontrolu“ opotřebení filtru pevných částic č.: 8.2.2.1.1 NEAPLIKUJE! (dle sdělení MDČR věstník  VD2/2019)