Do hodnotícího přístroje se vždy zadává hodnota kouřivosti ze štítku vozidla. A na tu přístroj hodnotí emise vozidla.
Kontrolní úkony 8.2.2.1.1 a 8.2.2.2.1.1 se zadávají pouze do záznamníku, závady typu „B“ – Vážná.
V praxi to znamená:
Hodnota kouřivosti odečtená ze štítku vozidla je 0.40 m-1.
Naměřená hodnota opacimetrem je 0.35 m-1.
Vozidlo z hlediska emisí „Vyhovělo“.
Však!
- Jedná-li se o vozidlo emisní normy Euro 6, omezíme platnost emisí na 30 dnů, aplikací kontrolního úkonu č.: 8.2.2.2.1.1 (legislativně omezená hodnota kouřivosti pro vozidla s emisní kategorií Euro 6)
- Jedná-li se o vozidlo emisní normy Euro 5 a 6, omezíme platnost emisí na 30 dnů, aplikací kontrolního úkonu z Vizuální kontroly č.: 8.2.2.1.1. (kdy nám naměřená hodnota kouřivosti přesahující 0.25m-1 signalizuje opotřebení či poničení filtru DPF).
- Pro vozidla s DPF splňující emisní normu Euro 4 se požadavek na „Vizuální kontrolu“ opotřebení filtru pevných částic č.: 8.2.2.1.1 NEAPLIKUJE! (dle sdělení MDČR věstník VD2/2019)